top of page

ניהול שד טסמני

החיים עם גור בבית לא פשוטים לפעמים, יש כמה דברים שצריך להתמודד איתם בנוסף למתיקות, כמו חשיפה, צרכים, הרס ועוד ועוד.



בעניין החשיפה, חשוב שנחשוף את הגור לעולם כמה שיותר וכמה שיותר מוקדם בגבולות האפשר (חשוב לציין שרק אחרי החיסון השלישי הכלב מחוסן לגמרי). עדיף להימנע משטחים כמו דשא וחול עד קבלת החיסון השלישי כי כלבים או חיות אחרות עלולות לעשות שם צרכים, והגור שלנו חשוף למחלות העוברות דרך שתן וצואה. למרות זאת כדאי לחשוף את הכלבלב לפני שיהיה בן ארבעה חודשים פחות או יותר (חיסון שני) למשטחי בטון ומדרכות, ובזהירות להפגיש אותו בבית עם חברים וכלבים מחוסנים, ולהוציא אותו בידיים לבית קפה או לסיבוב ברחוב, כדי שיראה עולם בגיל צעיר ולא יגדל עם פחדים, חרדות או תוקפנות.


בעניין הצרכים… כן, זה קצת יותר מתסכל, נצטרך להוציא את הגור מלא, מלא, ועוד מלא פעמים כדי שילמד לעשות צרכים בחוץ. יש לא מעט אנשים שממהרים לקנות פדים לצרכים כדי שהגור יעשה צרכים במקום ספציפי בבית ולא בכל מקום, אבל גם מהם בסופו של דבר הגור יצטרך להיגמל. ברגע שיש פדים בבית הגור אומר לעצמו ׳אני מה איכפת לי אני, אני יש לי בבית שירותים אני, אני לא צריך לצאת החוצה אני׳, הבעיה החדשה שנוצרת היא שכל דבר רך בסגנון של הפד הוא שירותים. הגמילה הזאת קשה במיוחד, הגור יראה בשטיחים, בגדים, ספות וכו׳ כשירותים שלו. עדיף שיהיה קצת קשה בניקיונות מאשר בגמילה ארוכה יותר.


בעניין ההרס, צריך לנהל שדים טסמניים, לנהל את הסביבה בבית ולחסום כל דבר שהגור יכול להרוס, וכמובן לשמור שלא יסכן את עצמו. כדאי להרגיל לתיחום כמה שיותר מהר וללמד אותם משחק נכון, לעודד אותם ללעוס ולהנות מחפצים שאפשר לנשנש כמו צעצועי לעיסה ונשיכה. אם האו (נפלט לי לפעמים התכוונתי הוא) התחיל להרוס או לנשנש משהו כשלא שמתם לב, לא לכעוס עליו אלא להחליף את מה שאסור במה שמותר, תלהיבו אותו לבוא אליכם וכשהוא יבואו תחזקו אותו גם על ההגעה וגם על לעיסה של משהו מותר. זה נוגע גם לידיים, הגור רוצה לחקור והפה הוא הדרך, וגם כואבות לו השיניים ויש לו צורך לנשוך, ניתן לו אפשרות כיפית לפרוק את הצורך.


את עניין המתיקות אני לא יודע איך לפתור.


ככל שנחשוף את הגור מוקדם יותר ככה נמנע ממנו פחדים וחרדות למיניהם, וכמובן שצריך לחשוף במידה כדי לא להציף ולהפחיד אותו (יהיה אותו אפקט של פחדים וכו׳ אם נמהר). כדי שגור יגמל מצרכים בבית כמה שיותר מהר נעודד אותו ונרים לו על שעשה צרכים בחוץ, נעשה לו מסיבה בחוץ עם עוגה והכל. זה מביך נכון אבל זה שווה את הפאדיחה אני מבטיח, אז ידברו עליכם קצת בשכונה אבל זה שווה את זה.


(לשים לב לחיסונים ולא לסכן את הכלב. כל מה שנכתב הוא בגדר המלצה בלבד, חשוב להתיעץ עם וטרינר בנוגע לחשיפה)


לעוד טיפים על גורים ומשחק נכון דברו איתנו.

41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page