top of page

אנרגיות שיא בשיא האנרגיה

לברדור מעורב עם רועה בלגי נשמע מטורף, כלב עם דרייב לאוכל ולעבודה, מדהים! אפשר ללמד אותו המון ולעבוד איתו על אינסוף תרגילים. אבל זה גם רועה בלגי מעורב עם לברדור שיש לו דרייב לעבודה ולאוכל, זה קצת פחות מדהים כשיש גם חיים לנהל, הוא מבחינתו רוצה לעבוד ומחפש ללמוד בכל רגע נתון.

החיים והדיסוננסים שלהם, הב הב.


בכל אופן לג׳וי (כן, כן זה ג׳וי אילוף כלבים), יש אנרגיות מטורפות כמעט תמיד, בכל רגע נתון הוא רוצה למשוך קדימה ולגלות עולמות חדשים, וגם בבית שהוא ״נח״ הוא על טורים גבוהים.


כבר מגיל חודשיים הוא היה מפוצץ אנרגיה, הוא דרש המון יחס, טיול לפארק של שעתיים לא הספיק לו למרות שהיה יחד עם מלא כלבים מתרוצצים, ורץ, קפץ והשתולל. ובגלל שהוא היה כל כך אנרגטי, לכלבים אחרים היה קשה להתמודד איתו, הוא היה קופץ עליהם, אליהם, בניהם ובהרבה מצבים זה היה נגמר בנביחות אזהרה ואפילו קצת יותר כי הם לא הבינו מה הוא רוצה מהם. אהה והוא גם היה יוצא למסעות הרס בבית בגלל השעמום, כיבוש ממש כמו בימי הביניים.


הייתי צריך ללמד אותו, את לברבלגי או מלינואברדור האנרגטי שלי מתי כלב שעומד מולו רוצה לשחק איתו ומתי הוא לא מעוניין, וגם בבית מתי משחקים ומתי נחים.


בגדול חיפשתי איך לפרוק לו אנרגיה, עבדתי איתו על אג׳יליטי, שיחקנו משחקי משיכה ותרגילי חיפוש, שיחות נפש אל תוך הלילה, כל דבר שיוריד לו פאניקה. בקטן היה לי חשוב לחפש לו חברים ברמת האנרגיה שלו, כדי שילמד לשחק נכון ולפרש סיטואציות משחק בהקשרים הנכונים. היה לי חשוב להרגיע אותו בבית כדי שלא יפתח תסמיני חרדה כשאני לא שם לשחק איתו, ובכלל כדי שאני והכלבלב נוכל לחיות יחד חיים מעט יותר נוחים אחד עם השני. וזה עבד, נראה לי.


57 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page