top of page

איך מונעים משיכה בטיולים

1. קשר עין


כשאתם יושבים בבית רואים טלוויזיה או סתם רובצים עם הכלב שלכם בכיף ופתאום הוא מסתכל לתוך העיניים שלכם והוא אומר לכם ׳למה אתה מחכה? לטף אותי טפשון׳.

חשוב מאוד לחזק קשר עין עם הכלב, כי ברגעים שהוא לחוץ הוא מחפש משהו מוכר ואוהב, ויבין שאתם שם לעזור לו לצאת מהסיטואציה המלחיצה. אז גם בטיול בזמן שהוא חוקר ומרחרח, הוא עלול להרים מבט, להסתובב ולהסתכל עליכם משום מקום, לכן חשוב לחזק את הקשר עין הרנדומלי הזה, כי ככל שמחזקים אותו יותר התדירות שלו תעלה. ואם אין חטיפים אז תעשו מסיבה של שבחים ותרועות. (לדוגמה: מיזה הכלב הטווווב הזה!!! איזה תותחית את עם פרצוף הזה לאכול אותו!!! ועוד ועוד)


2. בול עץ

כלבים אוהבים למשוך קדימה. תכלס, הם יצורים אמביציוזיים שמחפשים לנצל כל הזדמנות לכייף, אז טבעי שהם ימשכו קדימה וינסו לטרוף את העולם, בייחוד אם יש לכם כלבלב ציד בבית.

כדי למנוע או לפחות לצמצם את תדירות המשיכות, ברגע שהרצועה נמתחת פשוט לעצור ולעמוד במקום, ממש כמו בול עץ. שלא תטעו (הממזר) הכלב ינסה למשוך קדימה לעוד כמה רגעים ואפילו קצת יותר, אבל אז הוא יסתובב אחורה ויתן במבט של ׳נו מה? למה אתה עוצר?! יש לנו דברים להספיק!׳ ברגע הזה כדאי לשבח אותו, כי הוא נזכר שהוא לבד ושאתם מטיילים ביחד, טורפים את העולם! כובשים את יעד הקקי הבא!


3. לכידה

כשאף אחד לא מסתכל להתגנב בשקט בשקט מאחורי הכלב לקחת שק ו… סתאאם! נו לא באמת…

אז מה זה לכידה בעצם? לכידה זה כשהכלב עושה משהו שאנחנו רוצים מבלי שאנחנו מבקשים ממנו, מדהים לא?

בזמן הטיול הכלב בוחן, בודק, עושה צרכים ועוד ועוד, ואז פתאום הולך ממש לצידנו, רגוע ליד הברכיים והרצועה רפויה, והוא אפילו לא שם לב לזה. את הרגע הזה נלכוד זה הרגע לחזק אותו ולהפתיע אותו עם חתיכת חטיף טעים. גם אם זה קורה רק לרגע אחד חשוב לחזק, כי הוא יבין שהוא עושה משהו טוב, ואחרי כמה פעמים כאלה הוא יבין שכדאי לו ללכת רגוע באיזור שלכם, כי ׳משום מה אני מקבל פה חטיפים, איזה כיף לי!׳


כשעושים את הדברים האלה בהתמדה, הכלב מבין מה כדאי לו לעשות, ותכלס לא עושים פה שום מאמץ נוסף. ברור שאפשר ללמד אותו הליכה יפה ו׳רגלי׳, אבל לימוד הדברים האלו דורשים עבודה וזמן. בשביל זה אנחנו פה! דברו איתנו לעוד טיפים ו/או תרגילים.



110 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page